"Banyak yang Farah dah lalui."
"Hebatla Farah ni."
"Bagusnya Farah ni."
etc. etc. etc.
Setiap kali dengar je ayat-ayat tu, saya rasa terkelu. Saya biasanya memang tak akan respons apa-apa tapi dalam hati saya memang tak suka dengar sebenarnya. Kalau kamu tahu betapa hinanya saya sebelum saya dibukakan hati oleh ALLAH, saya pasti kamu tak akan cakap, dan kamu tak akan sebut pun ayat-ayat tu.
Saya tak hebat. ALLAH yang MAHA Hebat. Maha AGUNG.
Saya cuma hambaNya yang diuji dan diberi rahmat untuk pass setiap ujian itu. Jadi jangan sekali-kali cakap saya hebat. Jangan sekali-kali kagum dengan ketabahan yang hakikatnya ALLAH juga yang berikan pada saya.
TanpaNya, saya hanyalah seorang hamba. Hamba yang masih belajar untuk memperbaiki diri.
Jadi jangan cakap saya hebat sebab sebenarnya saya sangat sedih mendengar ayat tersebut, kerana saya tahu, saya LANGSUNG tak hebat. Saya cuma ada hidayah, itupun yang saya dapat dari ALLAH.
Why am I saying all these things?
Because without ALLAH,
i am nothing.
"Hebatla Farah ni."
"Bagusnya Farah ni."
etc. etc. etc.
Setiap kali dengar je ayat-ayat tu, saya rasa terkelu. Saya biasanya memang tak akan respons apa-apa tapi dalam hati saya memang tak suka dengar sebenarnya. Kalau kamu tahu betapa hinanya saya sebelum saya dibukakan hati oleh ALLAH, saya pasti kamu tak akan cakap, dan kamu tak akan sebut pun ayat-ayat tu.
Saya tak hebat. ALLAH yang MAHA Hebat. Maha AGUNG.
Saya cuma hambaNya yang diuji dan diberi rahmat untuk pass setiap ujian itu. Jadi jangan sekali-kali cakap saya hebat. Jangan sekali-kali kagum dengan ketabahan yang hakikatnya ALLAH juga yang berikan pada saya.
TanpaNya, saya hanyalah seorang hamba. Hamba yang masih belajar untuk memperbaiki diri.
Jadi jangan cakap saya hebat sebab sebenarnya saya sangat sedih mendengar ayat tersebut, kerana saya tahu, saya LANGSUNG tak hebat. Saya cuma ada hidayah, itupun yang saya dapat dari ALLAH.
Why am I saying all these things?
Because without ALLAH,
i am nothing.
salam, just remember, kalau orang puji kite, it's because Allah telah menutup keaiban kite, so puji lah Allah. Allah lah yg patut di puji. :)
ReplyDelete